konfettikrig

Det som är på väg bort

Kategori: Allmänt

De säger att kärlek ska vara enkelt. Att det bara ska vara rätt. Jag tror de har fel. Hur skulle något som betyder så mycket. Som är så mycket. Hur skulle något som är så svårt och kan göra så ont, kunna vara enkelt? Någon sa någon gång att jag verkade tro att kärlek är det som hela tiden är på väg bort från mig. Att det var fel. Att kärlek var det som stod kvar. Jag förstår vad han menade. Men jag vet inte om han hade rätt. Jag vet inte om kärlek för mig är det som är på väg bort, eller om min kärlek alltid bara varit på väg bort.
 
Jag tror det är därför jag är beredd på en kniv i bröstet varje dag. Varje morgon jag vaknar bredvid dig är jag beredd på att det är den sista. För min kärlek är alltid på väg bort. Det har den alltid varit. Men den kanske inte alltid behöver vara det. Vore ju så trist om det var så. För inget gör mig så glad som när jag får somna på kvällen och veta att vi i alla fall får en natt till.
 
Snälla, var inte på väg bort.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: