konfettikrig

Att inte leva mest

Kategori: Allmänt

I år var det fyra år sedan jag tog studenten. Fyra år sedan jag sprang ut på trappan och sjöng om studentens lyckliga dar och dansade och skrek på ett flak medan det åkte varv efter varv runt staden och hånglade på dansgolvet med andra människor som tror att de är bäst i världen för en dag. Och fast det är fyra år sedan jag gjorde allt det där får jag alltid samma panik när dagen kommer. Kontrasterna blir aldrig så stora som när de vitklädda och fulla människorna står där och skriker att de är kungar för en dag, och jag står bredvid och bara får titta på. Aldrig får jag sådan panik över att missa något. 
 
Jag klarar liksom inte av att bara nöja mig med att jag har det bra. Jag måste veta att jag inte kunde ha det bättre. Och det kan man ju nästan alltid. Och därför får jag panik. Jag får panik över tanken att jag kanske inte lever så mycket som jag kan. 
 
 
För att lindra ångesten över att det är dom och inte vi som har roligast fick vi ta till alkoholen och ha någon egen typ av champagnelunch.
 

Kommentarer

  • Lissie säger:

    Du är inte den enda som känner så... Men jag får ungefär lika mycket panik när jag tänker på vad jag har gjort med åren efter studenten, även om jag egentligen har gjort en hel del bra... Men man kan alltid göra mer!

    Har läst din blogg ett tag förresten, ville mest säga hej och passa på att berömma ditt skrivande.

    2013-06-10 | 20:44:53
    Bloggadress: http://fairlynuts.blogg.se

Kommentera inlägget här: