konfettikrig

Kom ta min hand 2014

Kategori: Allmänt

Om några timmar ringer vi ut det gamla och in det nya. Jag är så jävla pepp på det nya året. Mer pepp än jag någonsin varit. Jag försöker komma på var på en skala ett till tio jag skulle placera 2013 också. Det var ett jävligt blandat år. Sjuk bra och sjukt dåligt. Tydligaste exemplet är väl att jag gjorde mig av med en kille som var sjukt dålig och hittade en som är sjukt bra istället. 2013 är alltså och kommer alltid att vara året då jag blev riktigt jävla kär. Det är också året då jag både började och slutade med antidepressiva. Det är året då jag började ta tag i saker på riktigt. Men också året då jag grät så sinnessjukt mycket. Kanske mest för att det gör ont att låta saker komma upp till ytan. Men jag tycker nog ändå att det är sjukt onödigt att recensera ett år. Det har ju liksom redan varit och gjort är gjort.
 
Istället ser jag med nyfikna och förväntasfulla ögon på 2014. Som ett barn ser på en inslagen julklapp som kan innehålla just det där som stod högst upp på önskelistan. Jag tror 2014 kommer bli ett bra år. Ett jävligt bra år. Det kommer bli året då jag blev sambo. Det kommer bli året då jag flyttade till Stockholm. Året då jag praktiserade på Amelia. Och året som innehöll så jävla mycket kul.
 
För det var längesen ett år hade så bra förutsättningar. Så bra utgångspunkt. Så, 2014, jag tror på dig. Du är ganska ful med den där spetsiga fyran, ser liksom otymplig och jobbig ut, men jag tror stenhårt på dig. Hoppas du tror lika stenhårt på mig för då jävlar kan vi uträtta stordåd.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: