konfettikrig

Du har inte en aning

Kategori: Allmänt

 
Jag kommer ihåg då, när du var hennes och hon var din och jag stod utanför och såg på, att jag lyssnade på den här låten och tänkte på dig och mig. Den förklarade allt. Jag väntade och väntade och alla fattade utom du för du hade inte en aning att jag tänkte på dig precis just då.
 
Och du var blind för hennes falska leende, år efter år, och jag såg hur dina pupiller växte när du var med mig men du fattade aldrig att det skulle bli du och jag tillslut. Det gjorde inte jag heller. Men det enda jag ville var att någon gång måste du bli själv. Och det blev du.
 
Så nu ligger vi i din säng och lyssnar på den om och om igen men du har fortfarande inte en aning att jag lyssnade på den redan då, när jag väntade på dig, på att du skulle bli själv.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: