konfettikrig

Aspergianen i mig

Kategori: Allmänt

Jag kan vara en av de mest komplexa människor som vandrat på denna jord. Jag älskar förändringar och nya saker och allt det där. Men det finns inget jag hatar så mycket som när saker och ting inte är som de en gång varit eller som det ska vara. Jag kanske bara vill älska förändringar helt enkelt för det finns inget jag hatar så mycket som folk som är rädda för förändringar. Ja, jag har slutat försöka förstå mig själv för längesen. 
 
Jag har otroligt lätt för att extremhata vissa saker. Speciellt saker som helt enkelt är inkorrekta. En av alla de miljoner saker jag hatar är folk som är 110 procent. NEJ. Det kanske var kul och extremt första gången det sades för miljoner år sedan men nu, nejnejnej. Det har liksom tappat styrkan och fått motsatt effekt. För om man vill visa hur besinningslöst mycket man menar är väl inte 10 procentenheter så jävla mycket? Dra till med tusen eller nåt. Om någon sa att den älskade mig till 110 procent, nej, jag vill inte ens tänka tanken. Kan vi inte bara enas om att 100 procent ÄR 100 procent och att vilja något till 100 procent trots allt är att vilja något till max?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: