konfettikrig

Du vet inget om mig

Kategori: tankar

Perfekt treglasvinberusad kom jag på hur mycket jag hatar människor som tror de vet allt. Speciellt allt om andra. Jag hatar människor som tror de kan tala om för andra vad de ska känna och hur de ska göra och vara. Jag hatar människor som tror det är så lätt som att bara lägga allt bakom sig. Jag hatar människor som tror att de säger rätt saker när de rabblar upp klyschor om att det blir bättre och att det bara är att vara stark och gå vidare. Nej det är inte bara att vara stark. Inte när man är svag. Det är piss ibland. Och du kan inte säga till någon att du vet hur det är när du inte har en aning. Det finns inget så jävla nedvärderande som när en person tror att den förstår och berättar om hur man ska göra när det enda hela ens existens skriker om är att bara få dö. Därför är jag oftast tyst. För jag hatade alla som sa fel saker.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: