konfettikrig

Allt eller inget

Kategori: Allmänt

Något som jag irriterat mig på väldigt länge är folk som klagar på folk som gör något, när de själva inte gör ett skit. Som det här med att jag inte är helt vegetarian utan äter fisk. Det irriterar människor något så fruktansvärt. Under de här sex åren vet jag inte hur många som försökt få mig att framstå som en dålig människa som inte tycker att fisk är lika mycket värda som kor och bla bla bla. Det är alltså människor och själva sitter och trycker i sig en blodig köttbit som vill att jag ska förstå att jag gör fel som ändå väljer att göra något. Förlåt men jag tappar respekten direkt för dessa människor. Jag förstår inte hur deras hjärnor fungerar.
 
Samma sak är det med feminismen. Det finns så jävla många idioter som inte förstår att man visst kan raka sig under armarna fast man är feminist. Det ska alltid komma någon man (japp det är oftast män) och påpeka att du är ju inte feminist för du använder ju smink! Och du har ju kille! Hur kan du hata män men vara kär i en kille? Va va va?! 
 
Jag känner bara nej. Vi har så himla långt kvar att gå så länge det finns människor för vilka allt bara kan vara svart eller vitt. De kan liksom inte se nyanserna. Och det värsta är att dessa människor alltid är de som har längst kvar att gå. Det är de som tycker att en måltid utan kött inte är mat, utan typ gräs. Det är de som tror att feminister är de som är hårigast och vill rensa världen från män. 
 
Jag vet inte vad vi ska göra med dessa människor. Vi kanske helt enkelt måste låta dem dö ut och satsa på kommande generationer. För de verkar ha så in i helvete svårt att se utanför deras egen box.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: