konfettikrig

Vad är rätt om ingen gör fel

Kategori: tankar

Jag är så jävla less på att tänka och fundera och planera och analysera och ändå se allt rasa. Se mig rasa. Det är liksom inte värt det. Så jag tänker att jag ska sluta. Sluta försöka komma på vad som är rätt och fel. Det har ju inte hjälpt tidigare. Så mina nya plan är alltså att inte ha en plan. Vara konsekvensneutral. Det ska man ju vara som journalist så det är väl bara att börja träna.
 
Och jag vet så väl att det kommer gå åt helvete och att det kommer skita sig och jag kanske ångrar mig men det har det ju alltid gjort förut också så då kan jag väl i alla fall ha kul på vägen? Jag orkar inte göra rätt och tänka på att inte göra någon annan ledsen. Jag orkar fan inte bry mig om någon annan.
 
Jo. Om en annan. Det är den enda konsekvens jag bryr mig om. Och den bryr jag mig otroligt mycket om.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: