konfettikrig

Allt som är mitt

Kategori: livet

En tom ruta. Ett sträck som blinkar. Provocerar. Rutan ska bara fyllas med några ord. Bokstäver som tillsammans bildar mina innersta hemligheter. Jag skriver. Suddar. Byter låt. Skriver igen men inga bokstäver blir rätt. Orden gör inte känslorna rättvisa. Suddar. Hatar mig själv för det är så svårt.
 
Fyra rader. Fyra rader på över två timmar. Orkar inte tänka mer. Fyra rader får räcka. Jag har lovar. Jag måste skicka de fyra raderna. De ska föreställa det som gör att jag inte kan andas. Trycket över bröstet. Gråten och ångesten.
 
Jag ska bara trycka på skicka. Bara ett litet klick. Fingrarna fastnar. I samma stund som jag trycker på skicka är min innersta hemlighet inte bara min innersta hemlighet längre. I samma stund som jag trycker på skicka väljer jag att be någon ta del av min innersta hemlighet.
 
Jag vill inte trycka.
 
Jag har lovat att trycka.
 
Trycker.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: