konfettikrig

Jag har fattat ett beslut om att aldrig mer fatta ett beslut

Kategori: Allmänt

Igår var Sundsvall fortfarande bara ett fint höstlandskap med fina färger och utan snö, så då passade jag på att ta mig en promenad. Slutade med att jag hamnade halvvägs uppe på Norra berget och var tvungen att vända för att inte gå alldeles för vilse. Men det är så sinnessjukt fint där uppe så någon gång ska jag lura med mig någon och ta mig hela vägen upp. I alla fall roade jag mig med att lyssna på Filip och Fredriks senaste pod. Där sa Fredrik något som kommer rädda många av mina dagar. Han sa att han läst något i stil med att ju fler beslut man fattar på en dag, ju sämre beslut kommer man fatta. FATTAR ni?! Det betyder ju att min och Alexandras beslutsfattarmetod, där i stort sett alla andra får fatta besluten åt en, kan vara det smartaste någonsin! 
 
Från och med nu kommer jag alltså knappt fatta några halvviktiga beslut själv. På så sätt kommer jag vara på TOPP när det viktigaste beslutet ska fattas och alla andra redan har förbrukat sina. Först ut är att någon ska få bestämma vad jag ska göra åt min konstanta huvudvärk. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: