konfettikrig

Vi är inte sådana som i slutet får varandra

Kategori: Allmänt

 
Vi vet det nog båda två. Jag har vetat i två år. Ändå dansar vi runt varandra som om ingenting hänt. Som om det vore den första natten jag somnade bredvid dig. Som om du aldrig krossat mig. Du har lovat så många gånger. Vad skulle vara annorlunda nu?
 
Alla gånger du svikit. Behandlat mig som skit. Alla gånger du bett om förlåt och sagt att du inget minns. Alla gånger det känts som du varit den enda som sett mig. På riktigt. Vem jag är, vad jag vill och vad jag kan. Alla gånger du sagt precis det jag behövt höra. Alla gånger du fått mig att skratta när jag egentligen velat gråta. Alla gånger du fått mig att gråta när du precis fått mig att skratta.
 
Vi vet ju hur det här slutar. Du får mig att hoppas men precis innan jag lyfter krossar du mig igen. Jag faller och du tar inte emot. Och du ser det inte ens själv. Du förstår inte vad jag menar. För du minns inget. Men jag minns. Så, vad skulle vara annorlunda nu?
 
Jag skulle inte behöva se dig välja henne. Igen. Se er gå hem till er lägenhet. Jag skulle inte behöva veta att det är en annans man jag vaknar bredvid. 
 
Men, vi är inte sådana som i slutet får varandra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: