konfettikrig

Som jag hade dig förut

Kategori: Allmänt

 
Fan vad jag hatar att jag älskar att träffa dig. Jag hatar att mina känslor för dig finns kvar. Jag hatar att du finns kvar. Jag hatar att du alltid verkar finnas kvar. Jag hatar att dina vänner vill att det ska vara vi. Jag hatar att ett vi är så naturligt. Jag vill ju bara hata dig. Det skulle vara så mycket lättare då. 

Jag vill kunna dra bort min hand när du tar det. Jag vill skrika åt dig hur mycket du sårat mig. Hur ont det gjort. Hur mycket jag gråtit över dig. Att jag träffat någon så mycket bättre. Någon som inte sårar mig. Någon som faktiskt vill vara med mig och ingen annan. 

Men jag kan inte. Varje gång jag ser dig är det som hela världen försvinner och det finns bara du och jag. När jag har dina armar runt mig är allt som det ska. Fast det är fel. Så otroligt fel. Det kommer aldrig bli du och jag. Och jag hatar det. Jag hatar att veta det men ändå låta dina armar vila runt min midja. 

Det enda jag vill är ju att kunna hata dig. Snälla, kan jag inte bara få hata dig?

 
För ett år sedan var jag trasig. Ena stunden sprudlande glad. Andra panikångest. Jag gick från att skratta och sväva fram, till att dunka huvudet i väggen, skaka och inte kunna kontrollera tårarna. Allt på grund av dig. Er. Han som inte skulle såra mig. Som ville ha mig och ingen annan. Jag hade fel. Han ville inte ha mig. Han ville ha någon. Att gå från trasig och den andra till någon kändes som en dröm. Men drömma är sällan så bra som de verkar. Att sväva mellan att vara trasig, den andra och någon äter upp en inifrån. 
 
Men jag frågar mig fortfarande; hur kom det sig att jag aldrig kunde hata dig? Det var ju det enda jag ville. Men din pepparkornsögon när du sa förlåt fick mig alltid att fortsätta hoppas. De kommer aldrig få mig att sluta hoppas.
 

Kommentarer

  • A. säger:

    Tusen miljoner tack för din fina kommentar som du lämnade hos mig! Och åh vad fint du skriver här!

    2012-11-07 | 15:02:15
    Bloggadress: http://merlangtanankarlek.blogspot.se

Kommentera inlägget här: