konfettikrig

För du kan inte se hur fel jag är

Kategori: kärleken

Jag vet ju vad jag håller på med. Hur jag försöker tala om för dig hur fel jag är. Få dig att förstå och ångra dig. För någon gång kommer du göra det och då är det bättre att du gör det redan nu. Och har jag talat om hur fel jag är kan jag skylla på att du inte klarar av en sådan som mig. 
 
För vem vill ha någon som säger att jag inte vet när eller om jag kommer kunna lita på dig igen? Vem vill ha någon som kan få för sig att inte svara i telefonen på flera dagar? Eller som inte vill ringa tillbaka eftersom du förmodligen ändå inte vill prata med mig? Vem vill ha någon som hela tiden bygger upp det skal du försöker ta dig igenom, bara för att inte riskera att bli sårad?
 
Så istället för att få dig att tycka om mig, gör jag allt för att skrämma bort mig. För skulle du ändå få för dig att vilja ha mig, kan du någon gång också lämna mig. Och för varje dag som går innan du göra det, kommer det gör ännu lite ondare. 
 
Men hur mycket jag än förnekar det kan jag inte rå för att det enda jag vill just nu är att du ska ligga här bredvid och viska att det är här sjukt. Men bra.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: