konfettikrig

Att diskutera med en Sverigedemokrat

Kategori: Allmänt

Har försökt mig på konststycket att föra en twitterdiskussion med en Sverigedemokrat. Gick sådär. Kändes lite som att prata med en vägg. Självklart handlade det om SDU:s film om en "flyktingförläggning". Han avslutade med "där ser man, även den bäste kan ha fel. Vidhåller dock att det är en bedrövlig prioritering. Jämför med våra gamla." Efter att ha motbevisats Kasselstrands tydlighet i att stället ska BLI en flyktingförläggning och inte ÄR. Gav upp där. Känner att det där med att allt måste vara svart eller vitt är så jävla tröttsamt. Och ärligt talat är jag inte tillräckligt insatt vilket jag, till skillnad från många andra, föredrar att vara när jag ger mig in i en diskussion. Speciellt med en Sverigedemokrat. Jag skulle hellre dö än att bli motbevisad känns det som. Men så pass insatt är jag att jag fattar att vi inte måste välja vilka vi ska hjälpa, gamlingarna eller invandrarna. Det är liksom inte där frågan ligger. Jag fattar att om vi stänger gränserna så kommer inte de pengarna vi då "sparar" automatiskt hamna hos gamlingarna. 
 
Fan. Det finns för mycket jag vill kunna utan och innan. Hur ska allt hinnas med?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: