konfettikrig

Det är upp och ned.

Kategori: Allmänt

Läste en artikel igår om en man som våldtagit sin styvdotter från hon var elva år. I fyra år våldtog han henne på alla möjliga sätt. Han mutade henne med pengar och kaniner och jag vet inte allt. Vad han fick för straff? Fem års fängelse. FEM år. Bara ett år mer än han plågat sin styvdotter. Bara ett år mer än han tvingat henne leva i ett helvete som förmodligen kommer ge henne men för livet. Hur kan världen vara så upp och ned? Minimumstraffet för grov våldtäkt mot barn är fyra år, men eftersom Lunds tingsrätt ansåg att övergreppen var så grova fick han fem år. Jag får inte ihop det. GROV våldtäkt mot BARN. Hur fan kan det ha ett straffminimum på fyra år. Det är för fan bland det vidrigaste en människa kan utsätta en annan människa för. Jag som alltid velat tro på vårt svenska rättssystem och intalat mig att alla människor är värda en andra chans, det här gick även mig att vilja dö. Trevlig helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: