konfettikrig

Jag, min semla och en kopp kaffe.

Kategori: Allmänt

Det är dagar som dessa jag helst skulle vilja vara hemma i Västerås och ligga i soffan och klaga på hur dåligt jag mår och få mat lagad och en klapp på huvudet. Gårdagen började med vin i min ensamhet innan jag våldgästade sambo med vän för ännu mera vin. Tog oss några hus bort till ett inrökt kök, drack alldeles för många kanelshots och skriver härmed Fireball till listan över shots jag aldrig mer kommer dricka. Tiden gick och plötsligt var jag ännu en gång inne på Babel och dansade som aldrig förr. Att jag sedan toppade kvällen med att svimma tycker jag vi stryker ett strecka över. Och det är där dagens tillstånd kommer in. Absolut hela dagen har jag spenderat i sängen åt att skaka, kallsvettas, må illa och bara tycka otroligt synd om mig själv. När jag äntligen lyckades klära ut och ta mig till affären för att handla något att äta var det med alldeles för svaga ben och ett ständigt svartnande för ögonen. Med det insåg jag också att jag var tvungen att ställa in kvällens äventyr och köpte mig istället TVÅ semlor som jag nu hade tänkt trycka i mig, varvat med lite kaffe, samtidigt som jag önskar att jag befann mig i Göteborg och p3guld. Eller hemma i soffan i Västerås.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: