konfettikrig

Jag vill ha vänner, men inte sådana som du.

Kategori: Allmänt

Nej, jag kom aldrig iväg igår och köpte någon cykel. Jag fastnade framför radion och datorn och i telefonen och till slut framför tvn med mina sambos. Fram mot kvällen lyckades jag ändå ta mig till Coop för att köpa lite mat. Det bästa med att bo granna med affären är att man alltid kan köpa kort-datum-varor som får bli kvällens middag. I alla fall, efter att ha irrat omkring som en tok efter vaggodisken gav jag upp och försökte hitta någon spännande varma koppen istället. I mitt intensiva letande blir jag avbrutan av en man som tydligen står och glor på mig.

Man: Jag känner igen dig.
Jag: Nej, det gör du nog inte.
M: Du är inte härifrån eller?
J: Nej precis. Flyttade hit för en vecka sedan. (Ler ett hej-då-leende och börjar leta varma koppen igen.)
M: Ehmääähhh jahaaa. Men vad lyssnar du på för musik då?
J: JADU lita blandat. Knarkar Devendra Banhart och dansar till elektroniskt. (Ler ett hej-då-leende och börjar leta varma koppen igen.)
M: Jaha där ser man. Jag också. Elektroniskt alltså. Vart brukar du gå då?
J: Ja som jag sa har jag bara bott här en vecka så har inte hunnit gå ut så mycket. (Ler ett hej-då-leende och börjar leta varma koppen igen.)
M: Jahaaa... Vad ska du göra sen då?
J: Eeeeh. Äta middag med mina sambos. (Ler ett hej-då-leende och börjar leta varma koppen igen.)
M: (Glor ner i min korg som enbart innehåller vegetarisk ärtsoppa och någon kort-datum-soppa jag tänkt micra till kvällen.) Tänkte om du kanske ville hitta på något. Om du nyss flyttat hit och så. Vi kunde snacka musik.
J: Eeeeh. Jag tror jag klarar mig. Har rätt mycket att packa upp... Och så har jag jävligt många kompisar som bor här och så... SÅATTEEH. (Ler ett hej-då-leende och börjar leta varma koppen igen.)
M: Jaha. Okej. Jamen då kanske vi ses en annan gång...
J: Ja vi kanske springer på varandra vid varma koppen-hyllan. HE HE HE.
M: Aaa. Mmm. Eller ute för...
J: HEJ DÅ. 

Sen sprang jag och gämde mig vid toapappret. Okej, det är trevligt med folk som pratar. Jag vill inte vara någon tråkig prata-inte-med-mig-människa. MEN jag kan inte låta bli att hata alldeles för gamla män som raggar på Coop fast jag står där och uppenbart lider. Ses aldrig mer äckliga människa.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: