konfettikrig

Det där med att cykla i storstäder.

Kategori: Allmänt

Nog för att jag har försörjt mig som cyklist men FAN vad läskigt det är att cykla i en ny stad, speciellt när det är en storstad. Efter en långfrukost bestämde jag mig för att alltså ge mig ut på second handjakt. Skrev in adressen till Humana i telefonen och började cykla dit pilen pekade. Själva hittandet gick bra, insåg att det låg precis brevdiv det Myrorna jag redan hittat. Mindre bra gick väl själva cyklandet. Att cykla på smala bilvägar gör mig stressad. Att ha en egen cykelfil vid rödlysen gör mig superstressad. Att inte veta om jag bör cykla på vägen eller trottoaren får mig att vilja dö. Från och med nu tänker jag ta en och samma väg varje gång jag cykla till stan, den där det står CYKELBANA klart och tydligt.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: