konfettikrig

Hej då identitet.

Kategori: Allmänt

JA, jag erkänner, min dialekt har blivit helt fucked up. Jag har alltid haft alldeles för lätt för att snappa upp dialekter och applicera dem på mig själv. Hörde någon gång att det tyder på ett bra språköra och tror stenhårt på det. Under en period pratade jag extrem stockholmska, speciellt efter några glas vin. Nu tror ni såklart att jag går runt och pratar skånska, men ICKE. I detta mångkulturella Malmö har jag dragit på mig någon blandning av skånska, göteborgska, småländska och såklart min gamla vanliga fyllestockholmska. FÖRSTÅR ni hur fuckad min hjärna blir fram mot småtimmarna. Det har gått så långt att jag inte ens orkar streta emot. Jag hör mig själv prata ett språk jag knapp förstår, men skiter fullständigt i det. Och då har jag ändå bara bott här en månad.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: