konfettikrig

Han den andre

Kategori: kärleken

För exakt ett år sedan hade jag raderat dig ur mitt liv. Jag hade kastat mitt hjärta till han jag trodde ville ha mig. Han jag trodde skulle rädda mig ur slamsorna du lämnade mig i. 
 
För exakt ett år sedan frågade jag vad det egentligen var han ville. Han bara log och sa vad tror du, så kysste han mig i vinternatten. Och det var som om minusgraderna försvann, då när jag trodde han ville ha mig.
 
För exakt ett år sedan såg jag honom med en annan. Och han vinglade fram och försökte smeka min kind. Det enda jag kände var att han kastade mitt hjärta så hårt han kunde, så långt han kunde.
 
Det gjorde så ont och jag kände mig så förnedrad och jag hatade hela världen och lovade mig själv att aldrig mer bli kär. Men jag förlät honom. Han hade ju sagt att han ville ha mig och jag ville bara vara någons. Jag kunde inte stå utan någon som höll i mig. 
 
Det skulle dröja över ett halvår innan han besvarade mig fråga på nytt med att vakna i min säng en söndag, och sedan aldrg mer komma tillbaka dit. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: