konfettikrig

4. En bild på någon du beundrar.

Kategori: Allmänt

Det finns så himla många människor jag beundrar här i världen. Devendra Banhart är en av dem så han får symbolisera alla. 
 
Men så har vi farmor också. Farmor som alltid varit så jävla stark och tagit hand om allt och alla och fixat och donat. Farmor som tagit hand om farfar i flera år sedan han blev sjuk. Jag fattar verkligen inte hur hon orkar. Hur hon orkar ta hand om farfar hela hela tiden och samtidigt också ta hand om resten av familjen och ordna middagar och fester och allt vad hon gör.
 
Farmor är en av de människor jag kan bli som argast på. Som när hon vägrar inse att något annat sätt än sitt eget är det bästa. Som när hon vägrar släppa taget om farfar fast alla ser att det sakta bryter ner henne. Men hur arg jag än kan bli på farmor kommer hon alltid vara den starkaste människa jag någonsin träffat. Vore jag hälften så stark som hon skulle jag kunna gå genom livet med rak rygg och klara allt. Men tills dess får jag luta mig mot hennne.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: