konfettikrig

3. En bild på din bästa vän.

Kategori: Allmänt

Det är totalt omöjligt att välja ut en bästa vän. Jag har så himla många bra vänner att jag ibland knappt kan fatta att det är sant. Så här kommer ännu en uppsjö med bilder av folk jag tycker så otroligt mycket om.
Jag, Jossa och Ida. Jossa har jag känt sedan jag var sju år. Någon gång på mellanstadiet bildade hon och jag, med våra respektive bästa kompisar, ett gäng under namnet EJAK. Resten av skoltiden var vi oskiljaktiga. Ida och jag har gått på samma skola hela livet men det var inte förrän på gymnasiet vi hamnade i samma klass och lärde känna varandra. Det var en fest och vi hamnade på toaletten och var trött på våra egna kompisar så sket i allt och alla och blev en duo.
 
W alltså. Vi har också känt varandra i evigheter, sedan jag var sex, men blev riktigt jävla bra kompisar någon gång efter gymnasiet tror jag. Jag vet inte hur många gånger hon pusslat ihop mig när jag gått sönder eller hur många sjuka grejer vi gjort tillsammans.
Bella lärde jag känna i ettan på gymnasiet. Hon, jag och två till umgicks konstant. Hur mycket vi ses går alltid i perioder men kärleksproblemen och skitsnacket liggande på hennes matta är alltid det bästa. Nu får vi ta det på skype så ofta vi hinner.
Här har vi Alexandra. En av mina nyaste vänner. Vi har gått i samma skola från ettan till nian men lärde inte känna varandra förrän vi började jobba på samma jobb för ungefär tre år sedan. Då gick allt så hilma fort. Plötsligt pratade vi om all världens dilemman och jag hade äntligen hittat någon som förstår det svåra i basal beslutsångest och massa andra onödiga tankar.
Olof har jag vetat vem det är sedan mellanstadiet och känt sedan en vild sommar efter nian. Han var skatare och hängde med några killar jag hängde med. Sedan träffades vi bara sporadiskt tills jag började jobba på samma jobb som honom och vi drack öl mest hela tiden och pratade om livet. 
Hannah lärde jag känna i sjuan. Vi var ett sådant där stort tjejgäng som inte brydde oss så mycket om alla andra utan mest hade kul. Vintern 2010 åkte vi två ut på en långresa till Thailand och Malaysia och hade det bara så himla bra. Det är svårt att inte komma varandra nära när man bara har varandra som trygghet i fem veckor.
 
Eftersom alla gamla bilder ligger på en annan dator har jag faktiskt inga bra bilder på resten. Så det fick räcka där. Men så har jag ju mina ångestar såklart. Men de kommer nog dyka upp en hel del ändå så de får inte heller någon bild just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: