konfettikrig

På tal om mitt nördiga liv...

Kategori: Allmänt

Jag vet inte om jag hatar eller älskar mig själv för alla jävla artiklar och krönikor jag läser och sprider överallt, men kunde inte låta bli att roas lite åt DNs användande av ironi. 

Och så fanns en nöjeskrönika med rubriken ”Birro är en idiot”. Ett angrepp på Marcus Birro – vilket sannerligen var djärvt och nödvändigt eftersom just den mannen annars riskerar att älskas ihjäl på nätet – som slog fast att hela Sverige skrattar åt Birro och att han ”är en fullständig jubelidiot”. Blandat med en liten fiktiv berättelse om hur Marcus Birro ”med ett whiskeyglas i handen” (udda med tanke på att han är nykter alkoholist) skriver ”värdelös poesi”, drömmer om ”silikontuttar” och därefter ”överväger att fly till Rom eller något annat blödigt land”.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: