konfettikrig

Jag vill bara ta din hand.

Kategori: Allmänt


Jag vet inte vad jag vill. Jag vet inte om jag vill veta vad jag vill. Samtidigt vet jag exakt vad jag vill. Det kanske är det som är problemet. Jag vet inte hur jag ska ta mig dit jag vill. Jag vet inte vart jag ska börja. Jag vet inte i vilken ordning jag ska leva. Finns det en rätt ordning? Finns det en fel ordning? Vilken ska jag välja? Om jag väljer fel, har jag sumpat min chans då? Eller finns det en möjlighet att välja om? Kasta upp korten igen och dra ett nytt? 

Jag hatar mitt förvirrade jag. Det slutar liksom aldrig att irra. Samtidigt är det just mitt förvirrade jag som får uppleva alla äventyr. Som chansar. Som vågar. 

Jag. Vet. Inte. Men samtidigt kan jag inte annat än vänta och se. Så varför ens tänka tanken?


Kommentarer


Kommentera inlägget här: