konfettikrig

Fotboll och jag.

Kategori: Allmänt

Som jag tidigare nämnt tycker jag inte om att uttala mig om saker jag inte har koll på. Och eftersom jag helst vill uttala mig om det mesta får jag se till att ha koll på det mesta. Ingenting får lämnas åt slumpen. Jag är vad man skulle kunna kalla en ultranörd. Och jag ÄLSKAR det! Förutom politik och populärkultur är sport, tro det elle ej, en av de företeelser jag älskar att nörda ner mig i. Vinter OS kan vara det bästa som finns. Curling i mitt hjärta. DÄRFÖR var lyckan total när Sverige i afton kvalade sig vidare till EM. Mina sommar är räddad! Äntligen får jag nörda ner mig totalt i fotboll igen! Äntligen får jag sitta på helspänn och följa varje match in i minsta detalj. För det är inte bara Sverige som räknas. Jag vill ha koll på varje lag och stjärnorna i dem. Roligast av allt är nästan gamla bekantas reaktioner. De flesta hamnar i djup chock när de inser min insatthet. Fan vad jag längtar.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: