konfettikrig

Du är som knarket jag försökte undvika.

Kategori: Allmänt

Tog mig i kragen och läste ut Jack som av någon (totalförvirring i huvudet) anledning har blivit liggande ett tag. Ett abrupt slut senare funderar jag fortfarande på vad meningen med boken från början egentligen var. Slutsats: Ingen. Och jag älskar det. Tjuvstartade på boken jag hade tänkt läsa på flyget, Dyngkåt och hur helig som helst av Mia Skäringer. En mening och jag var fast. 33 sidor senare kastade jag boken i väggen av den enkla anledningen att det var enda sättet att skiljas från den.
Vis kvinna det där. Insåg att planering är för folk som inte vågar agera. Planerar sina liv så in i minsta detalj att de inte inser att livet de var så upptagna med att planera sedan länge är förbi. Planerar för att uppnå bästa möjliga slutresultat, men hur ofta blir saker och ting egentligen som man planerade det? Planerar man inte kan det inte heller gå fel. I alla fall inte fel som i "inte som planerat". Det kan bara gå. Bra eller åt helveta. Och går det åt helveta, ja då gick det åt helvete. Man har i alla fall inte spenderat halva livet åt att planera det som ändå gick åt helvete. Dags att agera kamrater!

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: