konfettikrig

Var lagar till för att följas, eller var det brytas?

Kategori: Allmänt

Då jag är en flitig bussåkare (ja, jag erkänner, jag GILLAR att åka buss) har jag varje morgon och ibland även eftermiddag, beror lite på om jag är upptagen med att tjuvlyssna/tjuvkika på folk, lite egentid att fundera över sådant jag tycker om att fundera över, vilket är det mesta. En av de saker jag funderat mycket på den senaste tiden är vad som hände med bälteslagen på bussar. Infördes inte den för bara något år sedan? Och det var ett himla rabalder om att det skulle storma in poliser och alla skulle få böter för de var too cool for bälte och bla bla bla.
I samband med att snön behagade anlända drabbades jag av en smärre dödsångest och började febrilt leta efter säkerhetsbältet innan bussen fick för sig att åka av vägen. Till min stora fasa hittade jag inget bälte. Sneglade över på sätet bredvid för att se om jag kanske bara valt dödsplatsen, men ICKE. Hela bussen var bälteslös och borta var även uppmaningarna om att alla måste bära bälte under bussfärden. Sedan dess har jag alltså funderat och funderat och letat och letat efter ett säte som kanske, kanske har kvar en rest av den enkla livsförsäkringen - HELT i onödan. Säkerhetsbälten på bussar existerar inte längre. Sorgligt men sant. Lev väl!

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: