konfettikrig

När jag blir stor ska jag bli duktig. Om jag orkar.

Kategori: Allmänt

Jag lär mig aldrig att göra matlåda direkt så jag slipper komma på det när jag precis ska gå och lägga mig, alternativt sekunder innan bussen går. Jag lär mig aldrig att duscha i tid så håret hinner torka. Jag lär mig aldrig att hur noga och fint jag är lägger det blöta håret på kudden ser det ut som fan när jag vaknar. Jag lär mig aldrig att det inte är att "unna" mig något att skita i att borsta tänderna när jag råkat lägga mig lite för skönt lite för tidigt. Jag lär mig aldrig att det jag ska göra sen gör jag aldrig sen. Därför tänkte jag nu unna mig att inte borsta tänderna, stryka ut mitt blöta hår på kudden i ett försök att hålla det stilla, skita i att göra matlådan idag och läsa lite krönikor istället. DET kallar jag vardagslyx.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: