konfettikrig

Min säng är aldrig så fin som när du är i den.

Kategori: Allmänt

Man skulle kunna tro att klarhet föder klarhet. Inte i mitt fall. Eller jo, jag vet ju vad jag måste och vad jag vill. Jag måste bort från den här staden ett tag. Jag måste få en chans att bygga upp mig själv från början. Det skulle kunna vara så enkelt. Bara åka och göra det jag måste och vill. Men du finns inte där. Och hur mycket du än lovar att finnas kvar när jag kommer tillbaka kan jag inte tro dig. För skulle jag tro dig, skulle jag också kunna bli krossad. Och skulle jag bli krossad måste jag bygga upp mig själv igen. Och så kommer det hålla på för resten av våra liv.
Men hur mycket jag än försöker kan jag inte förneka att vakna bredvid dig får mig att le. Att mina lakan aldrig luktar så gott som när du har sovit i dem. Att min säng aldrig känns så tom som när du har lämnat den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: