konfettikrig

Vi kunde lika gärna dö allihop.

Kategori: Allmänt

Tänkte vara lite tysk och gå rakt på sak. Människor gör mig så arg. Efter en redig utekväll slutade jag och min vapendragare upp på Saffets. I väntan på maten slog sig en man ner bredvid mig och började prata. I samma stund ser jag hur ett helt gäng vänder sig om och tittar medlidande på mig. Jag och mannen pratar och jag ser hur fler och fler glor. Råstirrar. Till och med mannen bredvid mig verkar chockad över att jag ens svarar på hans tilltal. Men han är otroligt trevlig så varför skulle jag inte? Det hör tydligen inte till vanligheterna att en vit kvinna frivilligt sitter och pratar med en svart man i Västerås. Idioti.
En annan sak jag irriterade mig på ikväll var något så otroligt ytligt som att folk envisades om att påpeka att jag hade pannband på mig. Tror folk berättade det för mig minst fem gånger. Tack, men jag visste redan att jag hade ett pannband. Det var jag som satte på mig det. Vill du att jag ska berätta hur dåligt du passar i linne? Eller hur fula dina jeans med tryck på baksidan är? Eller hur nittiotal din tatuering ser ut? Skillnaden mellan er och mig är att jag känner mig tillräckligt snygg i mitt pannband så jag måste inte påpeka vad ni har på er. Hej! Du har jeans jag tryck på baksidan. Coolt.............

Kommentarer


Kommentera inlägget här: