konfettikrig

MY true colors are beautiful.

Kategori: Allmänt

Flyter fortfarande på molnet och betraktar världens ur den andra synvinkeln. Ingen har fått mig att ramla ner än. Kanske till och med hoppade till ett ännu mer förvirrat/underbart moln. Undrar om det är jag som har blivit äldre, allt och alla som har ändrats, världens som har bytt axel att snurra runt, om jag inbillar mig eller om detta kanske helt enkelt är hur världen är. Bara att jag inte riktigt har sett det förut. Något är annorlunda i alla fall. Kan dock fortfarande inte avgöra om det kommer sluta med ett magplask i asfalten eller om jag för all framtid kommer springa inlindad i rosa sockervadd. Radhusdisco hamnade direkt överst i bokkön och jag är tvåhundra kronor fattigare. Men vad fan är pengar? För att citera en kär gammal folkpartist så "ju mer pengar man har och ju snyggare/fler brudar man får knulla, ju lyckligare är man. Men jag värderar tid mer än pengar. Men pengar är ALLT! Och så ska ju lön baseras HELT på hur länge man har pluggat. VA!? Så du tycker att vissa jobb är viktigare än andra? Klart jag ska ha mer i lön om jag är läkare. Men du behöver ju inte bli så arg." Tror jag både skrattade och grät på samma gång. Inombords. Åt honom skrek jag bara.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: