konfettikrig

Min egen handyman.

Kategori: Allmänt

I fortsatt brist på stora, starka, händiga män som frivilligt hjälper mig att måla om har jag nu spenderat en hel helg åt detta nya favoritintresse. När jag inte lekt catwoman, dansat på stegen mimande till musiken, fört monologer i huvudet eller gråtit av frustration har jag funderat lite på målningens mysterium och kommit fram till två gigantiska hål/misslyckanden i tekniken.
1. Är det verkligen fysiskt/kemiskt omöjligt att uppfinna en allt-i-ett-färg? En färg innehållande både kvistlack, grundfärg och täckfärg. Det borde fan inte vara så jävla svårt att få fram en tjock smet som täcker allt i ett och bara ETT lager, eller?
2. Går det att få ut all färg ur en roller? För varje gång jag sköljt ur den idag, vilket måste vara minst fem, blir jag mer och mer säker på att det faktiskt inte går. Hur mycket man än gnuggar, vride, klämmer, vadfansomhelst så finns det alltid lika mycket kvar i den jäveln.
Med andra ord har jag haft det helt underbart i helgen och tänkte fira det med att färga badvattnet vitt nu.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: