konfettikrig

Kanske inte en räv, men såväl en kattunge.

Kategori: Allmänt

Detta må vara första och sista gången jag erbjuder mig att vara kattvakt, men ack så söt hon är! Ett grått yrväder, i dess fulla bemärkelse, som flyger högt och lågt. Jag har aldrig sett så mycket energi paketerat i en så liten kropp. Inte heller har jag sett någon så energifyllt tvärvända och mysa ner sig totalt. Nej jag kan inte andra och nej jag gör inget annat än nyser och ja det är jag som spelar trumpet dugnet runt men det gör liksom inget när den gråa bollen kryper ner i famnen och somnar med tassarna runt ett ringer. Hur allergisk jag än må vara så måste jag ha en katt när jag flyttar.
Tårpilen välte och brann upp. Konstig bok måste jag säga. Konstig men bra. Läste någonstans att någon inte tyckte innehållet räckte för att fylla alla sidor. I början fick jag panik över utelämnandet av punkter och komman. Blev stressad över takten i breven. I mitten höll jag med om bristen på innehåll. I slutet såg jag charmen. En bok som inte är en bok. En bok där raderna enbart finns till för att läsas mellan. Men så är ju Lundell ett geni också. Rävungen har nu väntat på mig i närmare två veckor. Tror jag har en viss dragning till böcker om emotionellt störda flickor.

Peace.

Kommentarer

  • Sara säger:

    Tack tack tack! Hemskt mycket tack! Jätte snällt att din söta, fina, snälla familj och du kunde ställa upp som kissevakt med allt vad det innebär en vecka! :)

    Ni är guldvärd!

    <3

    2010-10-26 | 21:06:41
    Bloggadress: http://sarainorge.blogg.se/

Kommentera inlägget här: