konfettikrig

Vampire Weekend/Contra

Kategori: Allmänt

Mitt i frossan sitter jag och försöker återskapar sommarens festivalnätter i huvudet. Vampire Weekend sprakar på lite för hög volym för mina provisoriska högtalare och jag kan nästan känna sommarnattens regn mot bara ben. Att det regnade den kvällen men det gjorde liksom inget. Solen tittade fram då och då. Jag tycker mig höra publiken sjunga med i den alldeles för passande raden "Look outside at the raincoats coming say OH!"
Jag tänkte att jag skulle avgöra vilket album jag gillar mest. Vampire Weekend eller Contra. Hur mycket jag än försöker kommer festivalens totala känsla av lycka alltid avspelas i det förstnämnda. Vem vet. Blir det ännu en sommar med festival och vampyrer kanske Contra också får en ärlig chans. Just nu vill jag bara drömma mig tillbaka.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: