konfettikrig

Vi kanske till och med var gjorda för varandra.

Kategori: Allmänt


ÅH HERRE MIN GUD! Jag saknar ord. Jag är helt förtrollad. Jag vill stänga av och dö till musiken samtidigt. Det är så bra att jag drabbas av panik och vill gråta för resten av mitt liv. Jag trodde på riktigt att jag skulle börja gråta när jag hörde Denna gången med Steget på radion. Töntigt och naivt pianoklinkande till minst lika töntig och naiv text men ack vad den träffar alldeles för rätt för att det ska vara okej.

Denna gången ska jag va söt och du kommer inte kunna värja dig.
Denna gången kommer jag lyckas,
det är inte vad jag gjort förut.

När jag lyckats kväva min mildaste förälskelse en smula upptäckte jag ännu ett guldkorn från plattan, nämligen Vad ska jag göra. Och där dog den lilla, lilla smula som hade lyckats överleva efter första låten. Ja, det må vara så klyschigt det kan bli men det gör inte ett jävla dugg. Mitt hjärta gråter och jag med det. Nu klarar jag inte fler låtar utan flyr till julkalendern istället.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: