konfettikrig

Det är ju nästan så man blir religiös!

Kategori: Allmänt

Jag har bara en sak att säga. Drömfångare! Jag visste att det fanns en gnutta indianblod i mig. Alla indianlekar om somrarna har gjort sitt. I flera år (kan det vara 10 eller så) har jag haft en drömfångare på väggen. Mest för att den är fin men nu jävlar funderar jag på att börja be till min kära beskyddare. Under dessa år har jag. vad jag kan minnas, inte drömt en enda mardröm liggande i min säng. Inte en enda. Däremot när jag har spenderat natten i någon annan säng har mardrömmarna smugit sig på. Otroligt märkligt och jag har länge funderat på varför. Kan det bero på att jag VET att drömfångaren inte sitter där på väggen, och därför framkallar dessa mardrömmar själv på något undermedvetet plan? Kan det bero på att jag känner mig otrygg och sover oroligt i andra sängar än min egen och därför drömmer mardrömmar? Efter i natt tvekar jag inte på att det är drömfångaren som är min beskyddare. Jag vaknade imorse totalt kallsvettig av den verkliganste mardrömmen jag drömt på evigheter. Observera att jag vaknade i min egen säng! Totalförvirrad över den plötsliga mardrömmen lägger jag märke till att min drömfångare är borta. I panik börjar jag leta och hittar den liggande under sängen. Någon gång under natten måste den ha ramlat ner och VIPPS! mardrömmarna är framme och gnager direkt! Indianderna är nog de enda i den här världen man kan lita på. Där fick jag svar på den frågan också. Skaffa drömfångare!

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: