konfettikrig

Jag hittade min gamla blogg på jobbet när jag såg att någon googlat på Evelina olssons blogg.

Kategori: Allmänt

Återfall.

Ibland råkar man säga saker som man inte borde säga.
Såna där hemligheter som det inte är meningen att någon ska veta.
Hemligheter om sitter djupt inne och gör ont. Dom sitter där och bankar, river, slår. Egentligen kanske man ska sätte ett plåster på så dom stannar där inne. Men det går inte alltid. Dom hemliga hemligheterna hoppar ut i ljuset och visar sig offentligt som små patetiska monster. Patetiska monster som alla skrattar åt i skräckblandad förtjusning.

Ibland råkar man säga saker som man inte borde säga.
Såna där hemligheter som det inte är meningen att någon ska veta.
Då önskar man att det fanns någon maskin som kunde spola tillbaka tiden. Eller kanske ett gift som dödade alla patetiska monster som har rymt.
Jag tror att hemligheterna mår bäst av att ligga inne och skava. Dom kan lätt skapa missförstånd, oro, irritation och en hel del annat bland folk.

Ibland råkar man säga saker som man inte borde säga.
Såna där hemligheter som det inte är meningen att någon ska veta.
Då är det tur att dom patetiska monstrena i alla fall hamnar hos folk som betyder något.
Något väldigt mycket.

Från denna.

(Jag kommer ihåg det här inlägget. Jag kommer ihåg mina patetiska monster. För den som undrade kan jag säga att patetiska monster inte försvinner. Men de kan vådas väl om de hamnar i rätt händer.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: