konfettikrig

Du kan va en ätstörning!

Kategori: Allmänt

Min irration mot Ellen Degeneres blev igår ännu större. Jag låg utslagen på soffan just vid den tiden på dygnet då det inte är något bra på tv alls så jag råkade stanna på hennes show. Tänkte att jag kunde ge det en chans till. Det handlade om plusmodeller. Ellen sitter och ska vara någon typ av hjälte när hon säger att alla modeller är underviktiga och att det är så sjukt och bla bla bla. Någon av plusmodellerna berättade att hon hade haft en ätstörning och var nera på storlek 32. Då kommer det. Ellen påstår att enligt henne har ALLA med storlek 32 en ätstörning. Jag lev så arg att jag bytte kanal och ville inte ens höra mer av vad de hade att säga.
Hur kan man säga en sån sak. Hur kan man påstå att alla med storlek 32 har en ätstörning. Det är ju som att säga att alla med storlek 38 har fetma. Skulle man göra det på tv skulle man bli bannlyst och hatad. Hon blir hyllad för att hon har "sunda" ideal. Jag tycker inte det är sunt att fortsätta klanka ner på naturligt smala människor. Dessa ideal dödar mig.

Åh vänta jag ska bara spränga mitt huvud en gång till.

Peace.

Kommentarer

  • malin säger:

    be strong (bara kände att jag ville uppmana dig till det fast jag vet att du kan, hoppas du orkar :)

    2009-11-08 | 19:46:13

Kommentera inlägget här: