konfettikrig

Dödödö.

Kategori: Allmänt

Jag mår illa och har ätit på tok för mycker för mitt eget bästa. Min mage håller på att sprängas och jag vill bara dö. Eller spy. Jag hatar att jag är så sjukt bra på att laga mat att jag alltid äter mer än min kropp klarar. Dagens kvällsmat skulle ha blivit men mumsig soppa som den så fint hette, men av någon anledning blev det liksom aldrig någon vätska. Jag förstår inte riktigt hur de hade tänkt. Skulle denna sörja bestående av veggofärs, potatitärningar, hackade morrötter, tomatpuré och en hel del kryddor plötsligt förvandlas till en soppa när man kokade den? Jag hoppades på ett mirakel men fick ett annat. Inspirerad av maten som vi åt i Turkiet improviserade jag lite och resultatet blev något i stil med en vegetarisk mosaka serverad i en jättesöt form som pappa fick av Elli i julklapp för något år sedan (hur fan fick hon idén till den?). På toppen smältes ett lager ost och där har vi den! Oerhört gott måste jag säga. Ja, om ni ber snällt kommer jag bjuda på fler smaskigheter.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: