konfettikrig

Folket bygger landet.

Kategori: Allmänt

Ulf Lundell gör allt gör att locka fram en känsla som jag vet finns där någonstans. Där långt inne. Det går inte att sätta fingret på den, men den finns där. Vad den vill mig har jag ingen aning om. Jag har spenderat veckor åt att försöka hitta Ut ikväll, men den finns ingenstans. En av favoritlåtrna redan när jag inte ens var en meter. När jag tänker efter har jag alltid haft udda musiksmak jämfört med jämnåriga. Uffe, Eldkvarn och Springsteen, vad många ser som gubbmusik, har alltid legat hög på spelningslistorna. Sedan har vi reggaen. Ojoj. Jag vet inte hur många filmer vi har på mig och storasyster där vi står och halvhoppar i takt med baktakten. Storasyster skriker EGGI! och jag bara myser med musiken. Gubbmusik och reggae. Det är vad jag alltid älskat och alltid kommer göra. Började med en oidentifierad känsla och slutade i musik. Mina ögon svider och jag ska laga mat. Morgondagen bjuder på vänner och efterlängtat vin.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: