konfettikrig

Dessa underliga mänskliga fenomen.

Kategori: Allmänt

Vi pratade om ett intressant fenomen på jobbet i veckan. Jag vet inte riktigt vad man kan kalla fenomenet men diskussionen uppstod då någon kommenterade att man alltid läser den jävla lappen som sitter på vattenmaskinen (Ja, jag är cool och har en vattenmaskin på jobbet. Bubbel eller vanligt.). Lappen säger något i stil med: Spill ingen onödning vatten i gallret, då måste reparatör tillkallas. Varför dras alltid ögonen till denna lilla lapp då man ska fylla på vatten? Samma sak på toan. Där sitter några lappar som jag måste gå igenom varje gånge jag ser dem. Jag vet exakt vad det står och jag skrattar inte åt dom längre. Ändå tvingas jag att läsa dem. Varför fungerar människan på detta sätt? ÅH! Alla dessa frågor som saknar svar.

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: