konfettikrig

Dessa målbrottspojkar.

Kategori: Allmänt

Är man lantis så är man och då åker man lantisbuss och väntar vid hållplatsen med alla andra lantisar i stan. En sak som har slagit mig ett flertal gånger är hur alla dessa bilintresserade lantispojkar pratar. Varför låter de så EXTREMT målbrottiga!? Många timmar på bussen har spenderats åt att komma fram till ett svar på frågan. Jag har några alternativ.
1. När man imiterar en raggare har jag fått för mig att man gör det lite målbrottigt. Och Ronny och Ragge, de var väl målbrottiga? Alltså har det blivit en liten grej varpå dessa bilnördar från Edströmska eftersträvar att låta på detta sätt. De fejkar alltså. Eller överdriver i alla fall.
2. Eftersom de redan är nördar (som medlem i Assoltz får jag låta extremt elak utan att egentligen bry mig) spelar det inte någon roll att de låter som själva fan. De lite coolare killarna kanske försöker dölja de värsta falsetterna men inte bilkillarna inte.
3. Som min ömma moder uttryckte det när jag kommenterade äckelbonden i Bonde söker fru; "Ja, men växer man upp på landet ken man bli lite så... efterbliven." Detta svar gillar jag mest. För det första kom det från min mamma som aldrig talar illa om någon. För det andra bor vi i Irsta. För det tredje växte hon upp i Romfartuna.

 

Peace.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: