konfettikrig

Såhär skriver du ditt liv.

Kategori: Allmänt

Svenska C är en kul kurs. En av uppgifterna är att skriva blogg. Jag känner mig dock lite anti den uppgiften. Jag vet inte om jag tycker om att lära mig hur jag ska skriva en blogg som handlar om mitt liv. Jag menar, borde inte jag själv vara den bästa på att skriva om mig själv? Långt ifrån alla skriver väl blogg för att få så många läsare som möjligt. Eller? Det är den uppfattningen jag har fått. Jag skriver blogg för min egen skull. Jag tycker om att skriva, och hur skönt är det inte att få skriva av sig och överdramatisera precis allt? När jag skriver blogg vill jag göra det på mitt eget sätt och för min egen skull, inte för att få läsare. Varför då skriva blogg och inte dagbok skulle jag fråga mig om jag läste detta i någon annans blogg. Jo, av den enkla anledningen att det kanske finns stackare som kanske mot alla odds vill läsa, och det finns det ju tydligen. Visst är det kul att folk är intresserade, men jag skriver inte för att folk ska vara intresserade utan för att jag ska få uttrycka mig. Nu var det sagt och jag kommer fortsäta skriva blogg på mitt eget sätt och inte efter någon mall. Mitt liv är ingen mall och kommer aldrig att bli. Det är jag glad för.

Peace.

ps. Jag glömde ju säga att vi fick hem taxfree-katalogen idag! Då jävlar är det nära! Två veckor och tre dagar. ds.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: